Handelsbetingelser/Terms & Conditions (english below)
DANSK:
Generelle oplysninger
Popcultgang ApS
Borggade 11, st. mf.
8000 Aarhus C
CVR nr.: 43771086
Email: hello@popcultgang.dk
Brugte varer
Hos PopCultGang sælger vi brugte og omhyggeligt udvalgte varer inden for legetøj, videospil og merchandise fra primært 80'erne, 90'erne og 00'erne.
Med mindre andet er nævnt, er butikkens varer brugt. Standen for hver vare, som vi vurderer den, er angivet ved hvert produkt.
Hos PopCultGang gør vi vores allerbedste for nøje at beskrive og dokumentere standen af hver enkelt brugtvare, for at afstemme forventningerne med kunden.
Ift. brugte spil; Funktionaliteten af alle spil er ikke afprøvet, men standen vurderes inden salg.
Alle catridge-spil er blevet renset og discs er slebet i vores disksliber (ved mindre det ikke vurderes nødvendigt, eller ville skade spillet).
Skulle du alligevel ende op med et defekt spil kan det returneres eller ombyttes i butikken. Læs mere i afsnittet 'Returnering'.
Vi forhandler også nye varer, som kan findes under vores kollektion ‘Modern Products’.
Derudover sælger vi også nye spil (primært Switch, DS og 3DS).
Det vil fremgå af varebeskrivelsen om varen er ny.
Priser
Hos PopCultGang er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter.
Hos PopCultGang tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os retten til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages samtidig forbehold for udsolgte/udgåede varer.
Betaling
På webshoppen modtager vi kort betaling med Visa, Mastercard, Maestro, American Express og Union Pay. Derudover modtager vi betaling med Shop Pay, Apple Pay, Google Pay og Paypal.
På hjemmesiden bruger benyttes en sikker betalingsserver, der krypterer al information med SSL-protokol, hvilket betyder, at dine data er sikre og ikke kan læses af andre tredjeparter.
I vores fysiske butik modtager vi betaling med kort, MobilePay og kontanter. Alle beløb er i DKK danske kroner og inkl. moms og afgifter.
Levering
Vare kan afhentes i vores fysiske butik eller sendes med GLS.
Forsendelse koster fra 49 kr og dækker, ud over fragten, også for omkostninger forbundet med pakning og forsendelse.
Varer vil blive leveret til nærmeste pakkeshop på adressen, der er brugt ved bestilling, hvis ikke andet vælges ved ordreafgivelse.
Ved hjemmelevering vil pakken pakken blive leveret til adressen, der er brugt ved bestilling.
Vi bestræber os på at pakke ordrer så snart de kommer ind, men vi er kun to personer, så det kan tage mere end et par dage.
Ved internationale ordrer skal du være opmærksom på, at told og afgifter kan blive pålagt. Disse gebyrer bestemmes af destinationslandet og er kundens ansvar.
Afhentning i butikken skal ske indenfor 10 dage. Hvis varen ikke bliver afhentet inden da bliver ordren annulleret.
Fortrydelsesret
Som privatkunde hos PopCultGang ApS, har du 14 dages fortrydelsesret i overensstemmelse med loven om fjernsalg. Dette giver dig mulighed for at annullere dit køb og returnere produktet inden for 14 dage efter modtagelse.
Sådan benytter du dig af fortrydelsesretten:
1. Inden for 14 dage efter modtagelse af produktet, skal du informere os skriftligt om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail på hello@popcultgang.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.
2. Produktet skal returneres senest 14 dage efter, at du har informeret os om din beslutning om at fortryde købet.
3. Varen skal returneres i original stand og emballage, med alle tilbehør og eventuelle tags eller mærker intakte.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom. I vores fysiske butik kan ethvert køb af brugte vare som udgangspunkt ikke fortrydes med mindre andet er aftalt.
Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur. Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug og uden at bryde varens plombering/folie. Det er op til PopCultGang at vurdere varens tilstand.
Reklamationsret
Hos Popcultgang sælges brugte varer. Det er almindeligt at brugsspor kan forekomme. Som regel vil alle varer være uden fejl/huller/mangler. Skulle der være en vare med fejl, vil dette altid være nævnt i produktbeskrivelsen og derfor ikke gyldig som reklamations grund. Er du i tvivl om produktets stand eller mangler der en beskrivelse på produktet, kan der altid findes en frem hvis du spørger os.
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen.
Kontakt butikken på hello@popcultgang.dk inden returnering.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
PopCultGang
Borggade 11, st. mf.
8000 Aarhus C
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav og de skal for en sikkerheds skyld sendes med forsikring. Pakker sendt uden forsikring er på eget ansvar.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores butik, skal du hurtigts muligt henvende dig til os på hello@popcultgang,dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Terms & Conditions (english)
General information
Popcultgang ApS
Borggade 11, st. mf.
8000 Aarhus C, Denmark
VAT: DK43771086
Email: hello@popcultgang.dk
Second hand items
PopCultGang sells used and carefully selected items within toys, video games and merch primarily from the 80’s, 90’s and 00’s.
Unless otherwise mentioned, our items are used. The condition of each item, as we assess it, is indicated with every product.
At PopCultGang, we do our very best to carefully describe and document the condition of each individual vintage item, in order to align expectations with the customer.
Regarding used games; The functionality of all games has not been tested, but the condition is assessed before sale. All games, however, have been cleaned and the discs have been sharpened in our disc grinder. Should you still end up with a defective game, it can be returned or exchanged in the store.
Read more in the Return section.
We also sell new items, which can be found under our collection 'New Products'.
In addition, we also sell new games (primarily Switch, DS and 3DS). It will be clear from the item description whether the item is new.
Pricing Policy
At Popcultgang, all prices are in Danish kroner and stated incl. VAT and taxes.
At Popcultgang, we make reservations for for any errors in our stated prices. Furthermore, we reserve the right to change our prices without prior consent. Reservations are also made for sold-out/discontinued items.
Payment
At the webshop we accept card payments by Visa, Mastercard, Maestro, American Express og Union Pay. In addition we also accpt payment by Shop Pay, Apple Pay, Google Pay and Paypal.
At the webchop we use a secure payment server that encrypts all information with SSL protocol, meaning your data is secure and cannot be read by other third parties.
In our physical store we accept payments by card, MobilePay and cash. All prices are in Danish kroner and stated incl. VAT and taxes.
Shipping
All items can be picked up in out physical store, or be shipped with GLS.
Shipping costs from DKK 49 and covers, in addition to shipping, costs associated with packing and shipping.
Goods will be delivered to the nearest parcel shop at the address used when ordering, unless otherwise chosen when placing the order.
With home delivery, the package will be delivered to the address used when ordering.
We strive to pack orders as soon as they come in, but we are only two people so it may take more than a few days.
For international orders, please be aware that customs duties and taxes may apply. These charges are determined by the destination country and are the responsibility of the customer
Pick-Up in the store must take place within 10 days. If the item is not picked up before then, the order will be cancelled.
Right of withdrawal
As a private customer of PopCultGang ApS, you have a 14-day right of withdrawal in accordance with the Danish Sales of Goods Act. This allows you to cancel your purchase and return the product within 14 days of reception.
How to use the right of withdrawal:
1. Within 14 days of receiving the product, you must inform us in writing that you wish to cancel your purchase. The notice must be given by mail at hello@popcultgang.dk. In the message, you must make it clear that you wish to use your right of withdrawal.
2. The product must be returned no later than 14 days after you have informed us of your decision to cancel the purchase.
3. The item must be returned in its original condition and packaging, with all accessories and any tags or marks intact.
You cannot regret it by simply refusing to receive the item without giving a clear notice of this at the same time. As a general rule in our physical store, any purchase of used items cannot be withdrawn, unless otherwise agreed.
Return
You must send your order back without undue delay and no later than 14 days after you have used your right of withdrawal. You must pay the direct costs in connection with the return. When returning an item, you are responsible for it being properly wrapped. You are responsible for the item from the time of delivery, until we have received it back. You are liable for any damage that might occur during transport.
Condition of the item upon return
You are only liable for any deterioration in the value of the goods which is due to handling other than what is necessary to determine the nature, characteristics and way of functioning of the goods. In other words, you can try the product as if you were shopping in a physical store.
If the item has been tested/used in addition to what is described above, it is considered used and of decreased value. This means that if you cancel the purchase, you will only get a part or none of the purchase amount back, depending on the commercial value of the item at the time of our reception of the returned item. In order to receive the full purchase amount back, you must test the product without actually using it and without breaking the product's sealing/foil. It is up to PopCultGang to evaluate the condition of the item.
Warranty
At Popcultgang, used items are sold. It is normal that traces of use may appear. As a rule, all goods will be without errors/holes/missings. Should there be an item with a fault, this will always be mentioned in the product description and won’t be valid as a reason for complaint. If you are in doubt about the condition of the product or if a description is missing from the product, you can you ask us for more details.
A 2-year warranty is granted in accordance with the Danish Sales of Goods Act. The warranty applies to defects in software, material and/or manufacturing. You can get the item repaired, exchanged, the money refunded or the price reduced, depending on the specific situation. The complaint does not apply to errors or damage caused by incorrect handling of the product/service. You must advertise in a "reasonable time" after you have discovered the defect/error.
Contact the store at hello@popcultgang.dk before returning.
For returns, complaints and use of the right of withdrawal, the item must be sent to:
PopCultGang
Borggade 11, st. mf.
8000 Aarhus C, Denmark
Shipments are not accepted per cash on delivery and to be safe they must be sent with insurance. Packages sent without insurance are at your own risk.
Complaints
If you have a complaint about a product bought in our store, you must contact us as soon as possible at hello@popcultgang,dk. If we are unable to find a solution, you can send a complaint to:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg, Denmark
www.forbrug.dk
If you live in an EU country other than Denmark, you can complain to the EU Commission's online complaints portal here - http://ec.europa.eu/odr